קצרצר לשישי - 4.5 יוסי אלקה
        01
תיכון מגשימים®
יום חמישי |  01.02.24
21:00   צוותא ת"א
תיכון מגשימים®
02 03
משפחה ברכבת
יום שבת |  03.02.24
20:30   בית מזיא י-ם
משפחה ברכבת
04 05
אחינועם ואני
יום שני |  05.02.24
21:00   תיאטרון הבית יפו
אחינועם ואני
06 07 08
פואטרי סלאם
יום חמישי |  08.02.24
21:00   מוקדמות הסלאם הגדול (י-ם)
פואטרי סלאם
21:00   תיאטרון הבית יפו
מקום טוב הכול רע
20:30   סטודיו 213 ת"א
משהו ששווה להתעכב עליו
09 10
אחינועם ואני
יום שבת |  10.02.24
20:30   מזיא י-ם
אחינועם ואני
11
שיר של אמונה וכפירה
יום ראשון |  11.02.24
20:30   בית מזיא י-ם
שיר של אמונה וכפירה
12
משפחה ברכבת
יום שני |  12.02.24
21:00   תיאטרון הבית יפו
משפחה ברכבת
13 14
שיר של אמונה וכפירה
יום רביעי |  14.02.24
21:00   צוותא ת"א
שיר של אמונה וכפירה
15
מקום טוב הכול רע
יום חמישי |  15.02.24
20:30   מזיא י-ם
מקום טוב הכול רע
16 17
שובו של הקרקס
יום שבת |  17.02.24
12:00   בית ציוני אמריקה ת"א
שובו של הקרקס
16:00   בית ציוני אמריקה ת"א
שובו של הקרקס
18 19
משחקי שליטה
יום שני |  19.02.24
20:30   מזיא י-ם
משחקי שליטה
20
אחינועם ואני
יום שלישי |  20.02.24
21:00   צוותא ת"א
אחינועם ואני
21
בּוֹז'וֹלֵה (Beaujolais)
יום רביעי |  21.02.24
21:00   צוותא ת"א
בּוֹז'וֹלֵה (Beaujolais)
22
הוועדה
יום חמישי |  22.02.24
20:30   בית מזיא י-ם
הוועדה
23 24
25
חיה להפליא
יום ראשון |  25.02.24
20:30   בית מזיא י-ם
חיה להפליא
26
משחקי שליטה
יום שני |  26.02.24
21:00   תיאטרון הבית יפו
משחקי שליטה
27
תיכון מגשימים®
יום שלישי |  27.02.24
20:30   מזיא י-ם
תיכון מגשימים®
28 29
בּוֹז'וֹלֵה (Beaujolais)
יום חמישי |  29.02.24
20:30   מזיא י-ם
בּוֹז'וֹלֵה (Beaujolais)
   

למרות היותי מוסיקאי ולמרות עשרים שנות עבודתי בתחום שיווק מוסדות תרבות, ידעתי תמיד שבהזדמנות הראשונה שתהיה לי אכתוב מחזה.

כשקראתי לפני כמה שנים את "המשפט" מאת פרנץ קפקא הבנתי שמצאתי את המחזה הראשון שלי. לאחר קריאות נוספות התחלתי בתהליך העיבוד שלו למחזה.

ידעתי כי נעשו בעבר עיבודים של הספר למחזות למספר משתתפים, אך נמשכתי לדמות הראשית, והחלטתי להפנות את הזרקור אל יוסף ק'.

העבודה על המחזה ארכה חמש שנים. בעזרתם האדיבה של  שרון ינאי, אבישי מילשטיין ואופל לוי, השתדלתי להגיע לרמת הדיוק הגבוהה ביותר בבניית הדמות והסובב אותה במחזה, עד לגרסתו האחרונה.

הנושא שהעסיק אותי יותר מכל, בנוסף על הביקורת הקיימת במחזה על הממסד ועל הבירוקרטיה, שלצערי רלוונטית גם היום, הוא נושא האשמה. בעיניי, במרכז המחזה נמצאת האשמה - אשמה מסתורית ונעלמה והחיפוש אחריה בידי הנאשם (הנאשם במה? כנראה שלעולם לא נדע).

האשמה הזו קיימת בתוך כל אחד ואחת מאיתנו, בין אם במודע ובין אם לאו. אנחנו אשמים מלידתנו ועד מותנו. בין אם היא בין אדם לחברו או בין אדם למקום, או אף בין האדם לעצמו ולאלוהים. ועל כך עלינו תמיד לבקש סליחה.

x